Polecane Blogi
Wiadomości: Biznes
Wiadomości: Wiadomości dnia
poniedziałek, 10 sierpnia 2009
Wirtualny Świat – Nowa nisza dla reklamodawców !!
Gry internetowe pozostają w dalszy ciągu olbrzymią niezagospodarowaną powierzchnią reklamową. Największe firmy z sektora IT coraz częściej zwracają się w tym kierunku w poszukiwaniu nowy odbiorców dla reklam .
Microsoft oraz Google już dziś zajmują się umieszczaniem reklam w grach. Ten pierwszy na chwile obecną ma przewagę, ponieważ dysponuje własną konsolą XBOX.
Marketerzy dopatrzyli się wielu możliwości związanych z tym sektorem rynku i coraz owocniej go wykorzystują.
Jednym z lepszych przykładów , który pokazuje potencjał jaki roztacza wirtualny świat przed reklamodawcami jest gra Second Life. Wyżej wymieniona gra z dnia na dzień zyskuje na popularności, obecnie liczba aktywnych graczy przekracza 5 mln , wiec jak widać jest o co walczyć.
Ambasada Szwecji ma już swoją wirtualną siedzibe w Second Life. Politycy próbują tak jak w życiu poszukują nowego elektoratu ,starają się dotrzeć do nowych grup społecznych , tak wiec stosują szeroko pojęty marketing polityczny. W ślad za politykami do SL wkraczają komercyjne koncerny, próbujące reklamować swoje usługi,produkty.Oto przykłady:
Wirtualny salon Volkswagena ;) :
Microsoft oraz Google już dziś zajmują się umieszczaniem reklam w grach. Ten pierwszy na chwile obecną ma przewagę, ponieważ dysponuje własną konsolą XBOX.
Marketerzy dopatrzyli się wielu możliwości związanych z tym sektorem rynku i coraz owocniej go wykorzystują.
Jednym z lepszych przykładów , który pokazuje potencjał jaki roztacza wirtualny świat przed reklamodawcami jest gra Second Life. Wyżej wymieniona gra z dnia na dzień zyskuje na popularności, obecnie liczba aktywnych graczy przekracza 5 mln , wiec jak widać jest o co walczyć.
Ambasada Szwecji ma już swoją wirtualną siedzibe w Second Life. Politycy próbują tak jak w życiu poszukują nowego elektoratu ,starają się dotrzeć do nowych grup społecznych , tak wiec stosują szeroko pojęty marketing polityczny. W ślad za politykami do SL wkraczają komercyjne koncerny, próbujące reklamować swoje usługi,produkty.Oto przykłady:
Wirtualny salon Volkswagena ;) :
Reklama brytyjskiej sieci supermarketów Tesco ;) :
Wielu z nas myślało ,że Internet już niczym nas nie zaskoczy , niestety byliśmy w błędzie.
Jak łatwo zauważyć właśnie otworzyły się przed nami nowe perspektywy E-biznesu oraz E-marketingu które warto wykorzystać , oczywiście w rozsądny i przemyślany sposób.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
0 komentarze:
Prześlij komentarz