Polecane Blogi
Wiadomości: Biznes
Wiadomości: Wiadomości dnia
poniedziałek, 10 sierpnia 2009
Zarabianie w Internecie na długim ogonie
Promować internetowe bestsellery, czy niszowe produkty?
Takie pytanie zadają sobie miliony partnerów na całym świecie. Z jednej strony wydaje się, że na bestsellerach można łatwiej zarobić (powinna być na nich lepsza konwersja), a z drugiej strony przy próbie promocji tychże właśnie produktów trudno się wybić, ze względu na ogromną konkurencję (zarówno wśród innych partnerów, sklepów).
W dzisiejszej poradzie skupię się na koncepcji długiego ogona, sformułowanej w 2004 przez Chrisa Andersona na łamach amerykańskiego czasopisma Wired. Postaram się więc rozważyć za i przeciw promocji produktów niszowych. Zainteresowanych definicją długiego ogona odsyłam do Wikipedii.
Konkurencja
W przypadku, kiedy zaczynamy promować produkty lub usługi pierwsze co nam przychodzi na myśl to promocja słów/produktów najpopularniejszych lub ogólnych. Myśląc więc o promocji w ramach Nextranet trzeba zadać sobie pytanie: co promować (na czym mogę najwięcej zarobić, promując produkty w Internecie)? Większość z nas odpowie: audiobooki, ebooki, e-prasa Krzyżacy, Trylogia… Jedno jest więc pewne, jeżeli każdy z nas tak myśli na początku, a 90% tak zrobi to jaka jest szansa, że sprzedam klientom wybrane przez siebie produkty? Nie trzeba chyba odpowiadać na to pytanie. Warto się jednak zastanowić, które więc produkty promować i jakie frazy pozycjonować pod dane produkty.
No to co robić?
Internauci szukając produktów w Internecie nie używają tylko słów ogólnych. Słowa ogólne, takie, jak audiobooki, ebooki są używane najczęściej na samym początku, wtedy kiedy klienci robią przegląd rynku (czym są audiobooki, jak się z nich korzysta). Klienci natomiast podejmujący decyzję o zakupie (tacy, na których można zarobić) zawężają kryteria wyszukiwania. Klient szukający Merde! Rok w Paryżu prawdopodobnie wpisze w wyszukiwarkę tytuł + np. frazę audiobook i czasami doda frazę taką jak najtaniej, szybko, wygodnie itp. (Merde Rok w Paryżu audiobooki szybko). Warto więc podejmując decyzję o wyborze produktów do promocji zwrócić na to uwagę.
Podsumowanie
Zarobić na promocji można zarówno promując produkty niszowe, jak i najbardziej znane. Wszystko zależy od tego, jaką strategię przyjmiemy. Warto wybierać produkty, o tematyce na której się znamy, na temat, których będziemy mogli napisać coś od siebie na stronie poświęconej promocji konkretnej pozycji. Czasami skupienie się na niszy i wypromowanie siebie, jako eksperta w danej dziedzinie daje zaskakująco dobre rezultaty (po prostu ludzie zaczynają Ci ufać). W przypadku „nie bestsellerów” jest też mniejsza konkurencja. Po drugie warto poszukać fraz promujących nasze produkty w sposób bardziej niszowy i sprawdzić wszystkie możliwości. Może się okazać, że osoby kupujące nie wpisują w Google słów ogólnych, tylko frazy bardzo mocno zawężające kryteria wyszukiwania.
Takie pytanie zadają sobie miliony partnerów na całym świecie. Z jednej strony wydaje się, że na bestsellerach można łatwiej zarobić (powinna być na nich lepsza konwersja), a z drugiej strony przy próbie promocji tychże właśnie produktów trudno się wybić, ze względu na ogromną konkurencję (zarówno wśród innych partnerów, sklepów).
W dzisiejszej poradzie skupię się na koncepcji długiego ogona, sformułowanej w 2004 przez Chrisa Andersona na łamach amerykańskiego czasopisma Wired. Postaram się więc rozważyć za i przeciw promocji produktów niszowych. Zainteresowanych definicją długiego ogona odsyłam do Wikipedii.
Konkurencja
W przypadku, kiedy zaczynamy promować produkty lub usługi pierwsze co nam przychodzi na myśl to promocja słów/produktów najpopularniejszych lub ogólnych. Myśląc więc o promocji w ramach Nextranet trzeba zadać sobie pytanie: co promować (na czym mogę najwięcej zarobić, promując produkty w Internecie)? Większość z nas odpowie: audiobooki, ebooki, e-prasa Krzyżacy, Trylogia… Jedno jest więc pewne, jeżeli każdy z nas tak myśli na początku, a 90% tak zrobi to jaka jest szansa, że sprzedam klientom wybrane przez siebie produkty? Nie trzeba chyba odpowiadać na to pytanie. Warto się jednak zastanowić, które więc produkty promować i jakie frazy pozycjonować pod dane produkty.
No to co robić?
Internauci szukając produktów w Internecie nie używają tylko słów ogólnych. Słowa ogólne, takie, jak audiobooki, ebooki są używane najczęściej na samym początku, wtedy kiedy klienci robią przegląd rynku (czym są audiobooki, jak się z nich korzysta). Klienci natomiast podejmujący decyzję o zakupie (tacy, na których można zarobić) zawężają kryteria wyszukiwania. Klient szukający Merde! Rok w Paryżu prawdopodobnie wpisze w wyszukiwarkę tytuł + np. frazę audiobook i czasami doda frazę taką jak najtaniej, szybko, wygodnie itp. (Merde Rok w Paryżu audiobooki szybko). Warto więc podejmując decyzję o wyborze produktów do promocji zwrócić na to uwagę.
Podsumowanie
Zarobić na promocji można zarówno promując produkty niszowe, jak i najbardziej znane. Wszystko zależy od tego, jaką strategię przyjmiemy. Warto wybierać produkty, o tematyce na której się znamy, na temat, których będziemy mogli napisać coś od siebie na stronie poświęconej promocji konkretnej pozycji. Czasami skupienie się na niszy i wypromowanie siebie, jako eksperta w danej dziedzinie daje zaskakująco dobre rezultaty (po prostu ludzie zaczynają Ci ufać). W przypadku „nie bestsellerów” jest też mniejsza konkurencja. Po drugie warto poszukać fraz promujących nasze produkty w sposób bardziej niszowy i sprawdzić wszystkie możliwości. Może się okazać, że osoby kupujące nie wpisują w Google słów ogólnych, tylko frazy bardzo mocno zawężające kryteria wyszukiwania.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
0 komentarze:
Prześlij komentarz